fbpx

    Jak schudnąć szybko (bo impreza, bo wesele…)?

    Ostatnia aktualizacja 3 miesiące temu
    Jak szybko schudnąć?
    1024 683 Barbara Dąbrowska-Górska

    Schudnąć szybko – czy to tylko obietnica bez pokrycia?Zostały 3 dni do imprezy, czy wesela i zastanawiasz się, czy w tym czasie można schudnąć? Nie, nie można, przynajmniej nie w tkance tłuszczowej. Przez odpowiednie działanie można jednak zmniejszyć obwód brzucha i poprawić wygląd ciała. Jak to zrobić? Przeczytajcie!

    Jak schudnąć szybko?

    Cel:

    • Usprawnienie trawienie/przyspieszenie wypróżnienia
    • Pozbycie się opuchlizny

    Metody:

    Nawodnienie

    Im więcej pijesz tym mniej płynów zatrzymuje organizm. Przed balem pij minimum 2,5 litra wody niskosodowej, a także innych płynów bezkalorycznych: herbat owocowych, naparów ziołowych.

    Dzięki odpowiedniemu nawodnieniu zmiękczasz także treść jelitową, co przyspiesza wypróżnienie i gwarantuje odpowiednią ilość soków trawiennych, przez co trawienie przebiega wydajniej.

    To oznacza: płask brzuch!

    5 najczęstszych błędów popełnianych na diecie odchudzającej

    Rezygnacja z soli

    Na te 2-3 dni całkowicie zrezygnuj z dosalania, mieszanek przypraw z glutaminianem sodu, dań instant, kiszonek, wędlin i sera żółtego. Wszystkie te produkty zawierają sód, który nasila zatrzymywanie płynów w tkankach. Postaw na dania o wysokiej zawartości potasu, który ma działanie przeciwne, zmniejsza opuchliznę. Włącz do diety sok pomidorowy, sok wielowarzywny, banany, pomidory, ziemniaki.

    To oznacza: brak opuchlizny, mniejsze obwody!

    Ile schudnąć – czyli jak wyznaczyć cel odchudzania?

    Małe posiłki

    Kilka dni przed balem jedz małe, ale częste posiłki nawet 6-7 na dobę. Mniejsze objętościowo posiłki są krócej trawione. Postaw na dania w formie płynnej lub półpłynnej, takie jak koktajle mleczno-owocowe, zupy krem. Danie główne stwórz na bazie gotowanych warzyw (błonnik pokarmowy ułatwi wypróżnienie) i dobrego źródła białka (chude mięso, ryba), które da Ci sytość.

    Nie stosuj głodówek –  będzie Ci słabo, zabraknie sił na zabawę do białego rana, a Twoja tolerancja na alkohol drastycznie zmaleje.

    Uważaj by nie zjeść za dużo surowych warzyw i owoców, bo to może wywołać wzdęcia. Stawiaj raczej na warzyw/owoce gotowane, zmiksowane, rozdrobnione.

    To oznacza: płask brzuch!

    Dodatkowe triki

    Idź na spacer, to pobudza pracę jelit. To oznacza: płaski brzuch!

    Doprawiaj dania chilli, cynamonem, imbirem – dzięki tym przyprawom zwiększysz ukrwienie tkanek i ułatwisz wydalanie płynów. To oznacza: brak opuchlizny, mniejsze obwody!

    Potrzebujesz pomocy dietetyka – umów się na wizytę!

    Autor

    Barbara Dąbrowska-Górska

    Dietetyk z powołania, z wyższym wykształceniem żywieniowym! Praca z Pacjentami daje mi ogromną satysfakcję. Wiem, że mam swój udział w dłuższym i lepszym życiu moich podopiecznych! Na co dzień piszę także bloga eksperckiego. Stworzyłam Pozytywną Dietetykę, pomagam odzyskać zdrową relację z ciałem. Napisz do mnie na adres e-mailowy: kontakt@barbaradabrowska.pl. Chcesz skorzystać z mojej pomocy? Zamów indywidualną dietę online. Umów się na konsultację online. Kup gotowe jadłospisy.

    Wszystkie wpisy autora Barbara Dąbrowska-Górska

    Zostaw komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.