fbpx

    Dieta dla dzieci

    Zdrowa dieta dziecka ma ogromny wpływ na jakość życia:

    • tu i teraz, w okresie dzieciństwa daje siłę do działania, poznawania, eksplorowania i nauki;
    • w przyszłości decyduje o stanie zdrowia w dorosłym życiu.

    Dzięki utrzymaniu prawidłowej masy ciała najmłodsi mają także szansę uniknąć stygmatyzacji z powodu zbyt wysokiej lub zbyt niskiej masy ciała. Spraw, by dziecko weszło w życie wyposażone w pakiet prawidłowych nawyków żywieniowych.

    Na skróty:

    Mała dziewczynka gotuje z mamą zdrowy obiad. Dieta dziecka.

    Kto może być moim podopiecznym?

    Zajmuję się dietą dla dzieci powyżej 2 roku życia. Jeśli masz młodsze dziecko, potrzebujesz pomocy w czasie rozszerzania diety i w doborze mleka modyfikowanego napisz do mnie – przekaże Ci kontakt do zaufanego specjalisty.

    Rolą rodziców jest wspierać dzieci w kształtowaniu zdrowych nawyków żywieniowych. Dobrze, by zadanie to współdzielić z doświadczonym dietetykiem. Po raz pierwszy w historii świata otoczeni jesteśmy tak ogromną ilością śmieciowej, wysokoprzetworzonej żywności. Dorośli nie potrafią odnaleźć się w tej sytuacji (próbowaliście czytać składy produktów?), a co dopiero dzieci. Nigdy nie jest jednak za późno na zmianę diety. Pamiętajcie jednak, że żywienie to temat dla całej rodziny i dlatego często spotykam się na wizytach ze wszystkimi jej członkami. Nasze pociechy uczą się bowiem obserwując nasze działania, typowe „kazania” nie działają.

    W czasie wizyt na pierwszym miejscu stawiam zawsze małego Pacjenta, to Jemu zadaję pytania, z Nim rozmawiam. Rolą rodziców jest tylko uzupełnienie informacji o których dziecko może nie wiedzieć. Takie podejście sprawia,  że mój podopieczny czuje się doceniony, zauważony i wysłuchany. Dzięki temu łatwiej jest „umówić się” na zmiany w jadłospisie. Często robimy to dosłownie z podpisaniem się pod zobowiązaniem i uroczystymi uściskami ręki.

    Całe spotkanie odbywa się w atmosferze szacunku dla drugiego człowieka, bo dziecko zasługuje na taki sam poziom uwagi, jak dorosły.

    Body positive – ruch, który zmienia sposób myślenia

    W jakich problemach pomagam?

    Pomagam zmieniać nawyki żywieniowe dzieciom:

    • z nadmierną masą ciała,
    • z cukrzycą typu 2,
    • niejadkom,
    • aktywnym sportowo.

    Uczestniczę także w procesie terapeutycznym leczenia zaburzeń odżywiania (wyłącznie w porozumieniu z psychiatrą, psychologiem). Pomagam skomponować pełnowartościowy jadłospis wegetariański.

    Współpraca z dietetykiem to zmiana nie tylko w menu dziecka. Jestem też w stałym kontakcie z rodzicami, jeśli jest taka potrzeba zapraszam na wizytę także innych członów rodziny (np. babcię, która dokarmia). W pracy z dziećmi rzadko posługuję się jadłospisami. Najczęściej korzystam z analizy jadłospisu i wprowadzania drobnych, bezbolesnych zmian.

    Nie odchudzam dzieci! U dzieci dąży się do zatrzymania wzrostu masy ciała, który wraz z czasem doprowadzi do wyrównania się proporcji masy ciała do wzrostu (wysokości). Dzieci przecież wciąż rosną. Nastolatkom pokazuję, jak ustabilizować wagę na właściwym poziomie, po dojrzewaniu. Uczę, jak odnaleźć się w nowym ciele i jak podejmować zdrowe decyzje żywieniowe.

    Rodzicom niejadków wskazuję pełnowartościowe produkty, bo skoro dziecko je mało to niech je wyłącznie żywność najwyższej jakości.

    Etapy pracy z dietetykiem

    Zobacz, jak wygląda współpraca ze mną! Możemy spotykać się na wizytach w Warszawie lub współpracować online.

    Wizyty osobiste

    *wizyty osobiste zostały zawieszone na czas pandemii

    1. Pierwsza wizyta:
      • zwyczaje żywieniowe,
      • wywiad zdrowotny,
      • styl życia,
      • analiza składu ciała,
      • ustalenie celu i czasu trwania współpracy.
    2. Przygotowanie i wysłanie jadłospisu.
    3. Stały kontakt z dietetykiem.
    4. Wizyty kontrolne z analizą składu ciała i przygotowanie kolejnych jadłospisów.
    5. Wyjście z diety.
    6. Stabilizacja wyników, wizyty kontrolne i kontakt po zakończeniu kuracji.

    Dieta online

    1. Pierwsza konsultacja online:
      • zwyczaje żywieniowe,
      • wywiad zdrowotny,
      • styl życia,
      • ustalenie celu i czasu trwania współpracy.
    2. Uzupełnienie formularzy niezbędnych do poprowadzenia diety online.
    3. Przygotowanie i wysłanie jadłospisu.
    4. Stały kontakt mailowy z dietetykiem.
    5. Kontrolne konsultacje online.
    6. Przygotowanie kolejnych jadłospisów.
    7. Wyjście z diety.
    8. Stabilizacja wyników i kontakt po zakończeniu kuracji.

    Ważne informacje: