Regulamin
§1 Definicje
- Użyte w Regulaminie pojęcia mają następujące znaczenie:
- Sprzedawca – Barbara Dąbrowska-Górska prowadząca działalność BAHA Barbara Dąbrowska-Górska, z siedzibą w Skierniewicach przy ulicy Bolesława Prusa 8A/8, poczta i kod pocztowy: Skierniewice, 96-100, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP: 8361713524, REGON 100672080;
- Sklep internetowy – sklep internetowy Sprzedawcy, działający pod adresem: barbaradabrowska.pl/sklep;
- Dietetyk – Barbara Dąbrowska-Górska świadcząca usługi dietetyczne za pośrednictwem Sklepu;
- Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub ułomna osoba prawna;
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Newsletter – materiały przesyłane przez Sprzedawcę drogą elektroniczną Kupującym, którzy wyrazili zgodę na ich otrzymywanie, mogące stanowić informację handlową w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2002 nr 144 poz. 1204 ze zm.);
- Umowa sprzedaży – umowa zawierana za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość na produkty i usługi świadczone przez Sklep;
- Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające rodzaj i liczbę produktów elektronicznych.
- Produkt elektroniczny – usługi, produkty w postaci elektronicznej (e-booki, jadłospisy, webinary) oferowane jako treści cyfrowe prezentowane w Sklepie internetowym;
- Regulamin – niniejszy regulamin określający zasady i warunki korzystanie za Sklepu internetowego, dostępny pod adresem https://barbaradabrowska.pl/regulamin/;
- Operator płatności – podmiot świadczący obsługę płatności online i kart płatniczych, którym jest jest: PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068 zwany dalej Serwisem Przelewy24.
§2 Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa warunki świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę w ramach Sklepu internetowego działającego pod adresem barbaradabrowska.pl/sklep, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupującego.
- Sklep internetowy prowadzi sprzedaż Produktów elektronicznych (e-booków, jadłospisów, webinarów), co stanowi świadczenie przez Sprzedawcę usług drogą elektroniczną na rzecz Kupującego.
- Umowy sprzedaży zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Kontakt ze sklepem:
- e-mail: sklep@barbaradabrowska.pl;
- adres korespondencyjny: Sklep internetowy barbaradabrowska.pl, Aleja KEN 98/71, 02-777 Warszawa;
- numer telefonu Sprzedawcy: 502 568 507;
- numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 87 1140 2004 0000 3102 7914 7191;
- Kupujący może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym rozdziale w dni robocze w godzinach 9.00-17.00.
§3 Warunki świadczenia usług drogą elektroniczną
- Chcąc zapewnić możliwość prawidłowego i niezakłóconego wykonania usług świadczonych przez Sprzedawcę niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową;
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail);
- w przypadku załączników poczty elektronicznej (e-mail), w tym w szczególności plików tekstowych niezbędne jest oprogramowanie komputerowe obsługujące pliki danego rodzaju, w szczególności .pdf, .doc., .docx;
- włączona obsługa plików cookies.
- Kupujący nie może dokonać zakupu anonimowo, ani pod pseudonimem.
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści w ramach formularzy dostępnych w Sklepie.
§4 Usługi świadczone drogą elektroniczną i warunki ich nabywania
- W ramach Sklepu internetowego Sprzedawca oferuje sprzedaż Produktów elektronicznych, są to między innymi:
- ebooki o tematyce dietetycznej;
- gotowy plan żywieniowy – produkt elektroniczny niedostosowany indywidualnie, zawierający określoną dzienną wartość kaloryczną, obejmujący listę zakupów, listę składników potrzebnych do przygotowania posiłków, określenie sposobu przygotowania posiłków, dodatkowe wskazówki;
- spersonalizowany plan żywieniowy – obejmujący produkt elektroniczny dostosowany do indywidualnych potrzeb Kupującego zawierający określoną dzienną wartość kaloryczną obejmującą listę zakupów, listę składników potrzebnych do przygotowania posiłków, określenie sposobu przygotowania posiłków;
- konsultację online obejmującą przeprowadzenie wywiadu zdrowotnego, żywieniowego i dotyczącego stylu życia oraz przekazanie indywidualnych zaleceń.
- Zakupów w Sklepie można dokonywać bez konieczności rejestracji konta. Niezbędne jest jednak podanie danych osobowych identyfikujących Kupującego koniecznych do realizacji zamówienia oraz wystawienia dowodu potwierdzającego zakup.
- W przypadku zakupu indywidualnego planu żywieniowego i konsultacji online:
- Konsultacje z Dietetykiem odbywają się online (telefon, Skype lub inny ustalony indywidualnie komunikator internetowy) o wyznaczonej godzinie ustalonej uprzednio z Kupującym;
- Brak kontaktu Kupującego w terminie umówionej konsultacji online skutkuje brakiem zwrotu opłaty oraz uznaje się, iż usługa została wykonana w całości. Istnieje możliwość przesunięcia terminu konsultacji online na inny dogodny dla obydwu stron termin, chęć przesunięcia terminu wizyty należy zgłosić najpóźniej 24 godziny przed ustalonym terminem konsultacji online.
- Po konsultacji online, w terminie indywidualnie ustalonym Dietetyk przesyła na adres mailowy Kupującego ułożony indywidualny plan żywieniowy (PDF) i zalecenia co do stosowania planu żywieniowego.
- Spóźnienie się na konsultację online powoduje, że nie wszystkie jej elementy mogą być spełnione. Dwukrotne spóźnienie na konsultację online może skutkować zerwaniem współpracy.
- Szczegółowe informacje na temat zakresu i rodzaju Produktów elektronicznych znajdują się na stronach internetowych Sklepu internetowego.
- Ceny podawane są w złotych polskich (zł) i są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
- Chcąc dokonać zakupu Produktów elektronicznych oferowanych przez Sprzedawcę należy:
- wybrać adres Sklepu internetowego (barbaradabrowska.pl/sklep);
- wybrać Produkt elektroniczny będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk Dodaj do koszyka;
- założyć konto, zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
- kliknąć przycisk Kupuję i płacę
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności oferowanych przez Operatora Płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie;
- po skutecznym dokonaniu płatności, Kupujący zostanie przeniesiony na Stronę z potwierdzeniem zakupu;
- potwierdzenie zakupu Kupujący otrzyma również na adres e-mail podany w formularzu zamówienia.
- W Sklepie internetowym można dokonać płatności za pośrednictwem:
- płatności elektronicznych (Przelewy24.pl, PayPal);
- płatności przelewem na konto Sprzedawcy: mbank 87 1140 2004 0000 3102 7914 7191 .
- Kupujący zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zakupu (zawarcia Umowy sprzedaży) – w przeciwnym razie Zamówienie zostanie anulowane.
- Za dzień płatności uważany jest dzień zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedawcy, bądź przesłania potwierdzenia przelewu elektronicznego w formie pliku PDF.
- Produkt elektroniczny zostanie udostępniony Kupującemu poprzez wysyłkę na adres e-mail podany w formularzu zamówienia. Kupujący otrzyma link pozwalający ściągnąć Produkt elektroniczny.
- Zakupiony Produkt elektroniczny zostanie udostępniony Kupującemu niezwłocznie po dokonaniu płatności, nie później niż w ciągu 24 godzin od dokonania płatności.
- Każdy zakup dokumentowany jest fakturą przesłaną na adres mailowy Kupującego.
- Każdy Kupujący może nieodpłatnie skorzystać z subskrypcji Newslettera. Usługa wysyłania Newslettera świadczona jest przez czas nieokreślony. Klient może w każdej chwili zrezygnować z subskrypcji Newslettera, przesyłając stosowne żądanie na adres mailowy rodo@barbaradabrowska.pl.
§5 Prawa własności intelektualnej
- Sprzedawca poucza niniejszym Kupującego, że produkty elektroniczne dostępne w Sklepie stanowią utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa autorskie przysługują Sprzedawcy.
- Sprzedawca poucza niniejszym Kupującego, że dalsze rozpowszechnianie produktów elektronicznych przez Kupującego bez zgody Sprzedawcy stanowi naruszenie praw autorskich przysługujących Sprzedawcy do produktów elektronicznych i może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.
- Kupujący może korzystać z zakupionych usług i produktów wyłącznie na użytek własny (prywatny) związany bezpośrednio z celem dla jakiego dokonał zakupu.
- Kupujący nie jest upoważniony do kopiowania i rozpowszechniania materiałów, w tym gotowych i indywidualnych planów żywieniowych lub zaleceń dietetycznych bez wyraźnej zgody Sprzedawcy.
§6 Prawo odstąpienia od umowy
- Kupujący będący jednocześnie Konsumentem ma prawo odstąpić od zawartej na odległość umowy w terminie 14 dni bez podawania przyczyny.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- Odstąpienie od umowy nie przysługuje, jeżeli przedmiotem jest indywidualny plan żywieniowy przygotowany w celu zaspokojenia zindywidualizowanych potrzeb żywieniowych i zdrowotnych konsumenta (art. 38 pkt 3 ustawy o prawach konsumenta).
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać przez Kupującego złożone na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Posłużenie się tym formularzem jest dobrowolne.
- Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy także w inny sposób za pomocą tradycyjnej poczty, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy (sklep@barbaradabrowska.pl).
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Konsument ma obowiązek zwrócić produkt Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
- W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Konsument otrzyma zwrot płatności niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sklep internetowy został poinformowany o decyzji odstąpienia od umowy.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
§7 Reklamacje
- Sprzedawca ma obowiązek oferować Produkty elektroniczne wolne od wad.
- W przypadku stwierdzenia wadliwości Produktów elektronicznych Kupujący może wszcząć postępowanie reklamacyjne.
- Reklamacja może zostać przez Kupującego złożona na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu. Posłużenie się tym formularzem jest dobrowolne.
- Reklamacje dotyczące zamówionych Produktów elektronicznych mogą być składane:
- drogą mailową na adres sklep@barbaradabrowska.pl;
- drogą pocztową na adres korespondencyjny: BAHA Barbara Dąbrowska-Górska, Aleja KEN 98/71, 02-777 Warszawa.
- Kupujący w reklamacji powinien wskazać:
- swoje imię i nazwisko,
- dane pozwalające zidentyfikować transakcję (np. datę złożenia zamówienia),
- przedmiot reklamacji oraz jej przyczynę,
- dane kontaktowe (adres do korespondencji, adres e-mail) umożliwiające skontaktowanie się z Kupującym w celu poinformowania o rozpatrzeniu reklamacji.
- Jeżeli dane podane przez Kupującego nie są wystarczające do rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę, Sprzedawca niezwłocznie skontaktuje się z Kupującym w celu uzupełnienia brakujących informacji.
- O rozstrzygnięciu reklamacji Kupujący zostanie powiadomiony drogą mailową lub drogą pocztową na wskazany przez niego adres.
- Sprzedawca ustosunkuje się do składanej przez Kupującego reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji.
- Kupujący będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności:
- złożenie wniosku o rozpatrzenie sporu powstałego w związku z zawartą umową do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej;
- zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między konsumentem a przedsiębiorcą;
- bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona praw konsumentów.
- Szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://polubownie.uokik.gov.pl.
- Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§8 Dane osobowe i pliki cookies
- Administratorem danych osobowych Kupujących zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Kupujących zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy sprzedaży, a jeżeli Kupujący wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym (wysyłka Newslettera).
- Odbiorcami danych osobowych Kupujących Sklepu internetowego mogą być:
- w przypadku Kupującego, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą przy pomocy Operatora płatności Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Kupującego, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
- Kupujący ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
- Zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies opisane zostały w polityce prywatności i plików cookies dostępnej pod adresem: https://barbaradabrowska.pl/polityka-prywatnosci/
§9 Postanowienia końcowe
- Niniejszy regulamin obowiązuje od 15.08.2020 r.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
- O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Kupującego z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- Na wypadek, gdyby niektóre postanowienia niniejszego Regulaminu okazały się nieważne, bezskuteczne lub uznane zostały za klauzule niedozwolone, wówczas nie powoduje to nieważności całego Regulaminu, a w miejsce niedozwolonych postanowień zastosowanie będą miały odpowiednie przepisy.
- Zmiana postanowień Regulaminu nie ma zastosowania do Kupujących, którzy złożyli zamówienie w czasie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen w Sklepie internetowym bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.