fbpx

    BLOG

    Dietetyczne śniadanie

    Dietetyczne śniadanie: przepisy (17 różnych) + porady dietetyka

    1000 700 Barbara Dąbrowska-Górska

    Zobacz 5 urozmaiconych, ciekawych przepisów na dietetyczne śniadanie. Moja obietnica – będę niskokaloryczne, zdrowe, szybkie i smaczne! Dowiedz się, jak prawidłowo komponować śniadanie dietetyczne i czy warto jeść śniadania białkowo-tłuszczowe.

    Czytaj więcej
    Tempeh przepisy

    Przepisy na tempeh – proste, szybkie i sprawdzone

    1000 700 Barbara Dąbrowska-Górska

    Tempeh to świetny zamiennik mięsa, który powstaje z fermentowanych nasion ugotowanej soi. To produkt łatwy w przygotowaniu i ciekawy w smaku. Jednak jeśli masz problem, by kupić tempeh to możesz śmiało zamienić go na tofu, bez straty dla smaku dań. Poznaj moje ulubione przepisy na dania z tempeh!

    Czytaj więcej
    Skrobia oporna

    Skrobia oporna – czy faktycznie obniża kaloryczność ryżu?

    1000 700 Barbara Dąbrowska-Górska

    Skrobia oporna swego czasu zyskała sławę za sprawą artykułu, według którego ryż ugotowany i ostudzony miałby mieć o połowę mniej kalorii. Niestety tekst ten zawierał sporo błędów merytorycznych (w tym ten najważniejszy, o kaloryczności), ale też kilka ziarenek prawdy. Dowiedz się, czym naprawdę jest skrobia oporna?

    Czytaj więcej
    Zdrowe zamienniki produktów

    Elastyczna dieta, czyli zdrowe zamienniki produktów

    1000 700 Barbara Dąbrowska-Górska

    Jedną z najważniejszych cech długotrwałej zmiany nawyków żywieniowych jest elastyczność. Dlatego przygotowałam dla Was listę zamienników produktów spożywczych. Dzięki niej dowolne danie będziesz mogła/mógł przygotować z tego, co masz w domu.

    Czytaj więcej
    Insulinooporność

    Insulinooporność – co to jest?

    1000 700 Barbara Dąbrowska-Górska

    Insulinooporność dotyka aż 40% populacji polskiej, ale czym właściwie ona jest? Wyjaśniam prostym, ludzkim językiem mechanizm powstawania insulinoooporności.

    Czytaj więcej
    Przyczyna insulinooporności

    Przyczyna insulinooporności tkwi w tym JAK jesz?

    1000 700 Barbara Dąbrowska-Górska

    Badania meksykańskich naukowców wskazują, że bardzo ważne w rozwoju insulinooporności są nawyki związane z tym JAK jesz, a nie tylko z tym, co jesz.

    Czytaj więcej
    Hipoglikemia reaktywna

    Hipoglikemia reaktywna – co to jest? Objawy, diagnostyka i dieta

    1000 700 Barbara Dąbrowska-Górska

    Hipoglikemia reaktywna to nagły spadek stężenia cukru we krwi (glukozy) do wartości poniżej 55 mg/dl u osób zdrowych i poniżej 70 mg/dl u osób chorujących na cukrzycę, w krótkim czasie po posiłku. To bardzo niebezpieczny stan, który może prowadzić do wypadków i zagrażać Twojemu zdrowiu. Hipoglikemia reaktywna najczęściej współwystępuje z insulinoopornością.

    Odpowiednia dieta przynosi ulgę i zmniejsza częstotliwość hipoglikemii reaktywnej.

    Czytaj więcej
    Zupa

    Zupa? Bez problemu! Jak rozwiązać częste problemy z zupą?

    1000 700 Barbara Dąbrowska-Górska

    Dowiedz się, czym zastąpić śmietanę w zupie i jak mrozić zupy. Sprawdź, czemu zupa kwaśnieje i jak zagęścić zupę bez mąki!

    Czytaj więcej
    Granat

    Granat owoc z powerem – wartość odżywcza i właściwości

    1000 700 Barbara Dąbrowska-Górska

    Granat – ulubiony owoc mojej córki, nie ma takiej ilości, której nie byłaby w stanie zjeść. Wprowadź go na stałe do diety, bo granat jest nie tylko pyszny, ale ma też udowodnione właściwości przeciwnowotworowe. Jak obrać granat? Wypróbuj moje metody!

    Czytaj więcej
    Sól himalajska

    Sól himalajska – nie daj się nabrać na jej cudowne właściwości!

    1000 700 Barbara Dąbrowska-Górska

    Z solą himalajską jest jak z fit-słodyczami – niby zdrowszy wybór, a jedyne, co osiągasz to solidne czyszczenie portfela z pln-ów. Wbrew marketingowym śpiewkom sól himalajska to wciąż sól, którą warto ograniczać, a zawarte w niej minerały niczego nie zmieniają. Musielibyście jeść sól himalajską na kilogramy, żeby dzięki temu wzbogacić dietę w składniki mineralne.

    Czytaj więcej