Probiołyk Sport :: W KOSZYKU DIETETYKA [opinia o produkcie]

    Młoda kobiety dmucha w śnieg zebrany w dłoniach. Kobieta w ciepłej kurtce, nausznikach i rękawiczkach.
    1024 683 Barbara Dąbrowska-Górska

    Koncentrat napoju probiotycznego to ciekawa forma wprowadzenia probiotyków do codziennej diety. Dodajesz koncentrat do chłodnego napoju i pijesz. Czy warto spróbować? Co powinniście o nim wiedzieć?

    Probiołyk Sport – czy warto?

    Jak stosować Probiołyk Sport, koncentrat napoju probiotycznego?

    Producent zaleca spożycie 10-15 ml, 3 razy dziennie rozcieńczone z ok. 100 ml wody lub dowolnego napoju. Najlepiej spożywać w trakcie posiłku. Przed otwarciem butelki zawartość lekko wstrząsnąć. Przechowywać w chłodnym i zacienionym miejscu. Po otwarciu spożyć w ciągu 30 dni.

    Koncentrat dostępny jest także w innych smakach np mięta, chmiel, głóg, topinambur.

    Koncentrat napoju probiotycznego Probiołyk Sport, podstawowe informacje:

    • Opakowanie: plastikowa butelka
    • W opakowaniu 500 ml, czyli około 50 porcji po 10 ml.
    • Cena: ok 45-50 zł
    • Bezglutenowy
    • Niepasteryzowany. Producent podaje informację, że naturalnym konserwantem koncentratu napoju są zawarte w nim prozdrowotne metabolity bakterii probiotycznych, w tym kwasy organiczne (między innymi kwas mlekowy) i antyoksydanty.

    Koncentrat napoju probiotycznego Probiołyk Sport butelka.

    fot. materiały prasowe

    Skład produktu Probiołyk Sport, koncentrat napoju probiotycznego:

    • kompleks żywych szczepów bakterii probiotycznych (2×107 jtk/ml),
    • ekstrakt procesu fermentacji roślin ziołowych i owoców (20%) w tym: [owoce dzikiej róży, liście jeżyny i czarnej porzeczki, ziele czystka (po 25%)],
    • sok jabłkowy (20%).

    Szczepy bakterii probiotycznych występujące w Probiołyk Sport, koncentrat napoju probiotycznego:

    1. Lactobacillus rhamnosus GG ATCC53103 i LR06,
    2. Lactobacillus acidophilus LA02,
    3. Lactobacillus reuteri LRE02,
    4. Lactobacillus plantarum LP09,
    5. Lactobacillus pentosus LPS01,
    6. Lactobacillus casei LC03,
    7. Lactobacillus paracasei LPC00,
    8. Bifidobacterium breve BR03,
    9. Bifidobacterium animals ssp. lactis BS01,
    10. Bifidobacterium longum BL03 i W11,
    11. Bifidobacterium bifidum BB01,
    12. Streptococcus thermophilus FP4.

     DayUp Pearls Cocoa :: W KOSZYKU DIETETYKA :: opinia o produkcie

    Wartość odżywcza Probiołyk Sport w 100 ml:

    • Wartość energetyczna: 19 kcal
    • Tłuszcz: 0 g
    • w tym kwasy tłuszczowe nasycone: 0 g
    • Węglowodany: 4,2 g
    • w tym cukry: mniej niż 0,5 g
    • Białko: mniej niż 0,5 g
    • Sól: mniej niż 0,5 g

    Dieta w Hashimoto – 5 najważniejszych zmian w diecie

    Koncentrat napoju probiotycznego Probiołyk Sport etykieta.

    fot. materiały prasowe

    Opinia dietetyka o Probiołyk Sport

    Trzy kilogramy bakterii w przewodzie pokarmowym! Tak, tyle ich macie. Świat nauki już od jakiegoś czasu postrzega mikrobiotę jelitową (potocznie zwaną mikroflorą), jako oddzielny narząd. Nie ma dnia, aby nie ukazała się publikacja naukowa na temat mikrobioty. Jej oddziaływanie jest szalenie szerokie, a i tak znamy zapewne tylko ułamek prawdy. Mikrobiotę łączy się już nie tylko z odpornością organizmu, ale także z wpływem na nastrój, masę ciała, występowanie chorób autoimmunizacyjnych…

    Od jakiegoś czasu, zafascynowana informacjami o bakteriach probiotycznych, szukałam sposobu na wprowadzenie kontrolowanych szczepów do diety mojej rodziny. Pierwszym wyborem były wieloszczepowe preparaty w tabletkach i tu stanęło na Sanprobi Barrier i Super Formula. Ten pierwszy przyjmuję już od 3 miesięcy.

    Koncentrat napoju probiotycznego wydał mi się jednak szalenie ciekawą i prostą formą uzupełnienia żywienia o probiotyki. Sprawa jest prosta, dodajesz 2 łyżki koncentratu do szklanki dowolnego napoju w temperaturze pokojowej lub niższej. Taki płyn ze wsparciem mikrobioty możesz wypijać raz lub dwa razy dziennie.

    Temperatura napoju jest bardzo ważna, bo każdy płyn o temperaturze powyżej 50 stopni Celsjusza zwyczajnie zabije probiotyki. Niestety producent nie podaje tej znaczącej uwagi na opakowaniu, co może sprawiać, że część osób zastosuje koncentrat np. z ciepłą herbatą i z jego skuteczności nici.

    Ja testowałam preparat, który według producenta przeznaczony jest dla sportowców, jednak jego skład będzie odpowiedni dla każdego, kto dba o „przyjaciół mniejszych”. Co mnie przekonało? 12 różnych szczepów bakterii probiotycznych opisanych numerem szczepu, co gwarantuje nam, że nie kupujemy kota w worku. Wybierając probiotyk szukajcie przede wszystkim wieloszczepowych preparatów, każda bakteria powinna być opisana według schematu:

    • Lactobacillus (rodzaj) acidophilus (gatunek) LA02 (konkretny szczep).

    Nie wystarczy samo:

    • Lactobacillus (rodzaj) acidophilus (gatunek).

    Praktyka

    Koncentrat pachnie kwaskowato, fermentacją, dla mnie nie jest to przyjemny zapach. Według mnie nieznacznie, ale zmienia smak np. soku na niekorzyść, choć najlepiej pić koncentrat z wodą. Próbowałam się przekonać, jednak zarówno smak, zapach, jak i pływający osad, białe „farfocle”, które są naturalnym efektem fermentacji zniechęcają mnie.

    Jednak mój Adam jest bardzo zadowolony z koncentratu napoju probiotycznego Probiołyk Sport. Jemu smak i zapach odpowiadają, pije regularnie. Dlatego polecam spróbować, bo każdy odbiera ten produkt trochę inaczej. Smak przypomina delikatnie owoce leśne.

    Ja zostanę przy probiotyku w tabletkach, ale Adam przestawił się na koncentrat. Jeśli komuś nie przeszkadza smak i zapach to naprawdę bardzo wygodna forma probiotykoterapii. Skład robi wrażenie. Pamiętajcie, że po otwarciu trzeba koncentrat spożyć w ciągu 30 dni, a przed użyciem należy nim solidnie wstrząsnąć.

    Koncentrat możecie stosować w okresach jesienno-zimowym, załamaniach pogody, po antybiotykoterapii, czy profilaktycznie, by poprawić pracę przewodu pokarmowego i samopoczucia. Pamiętajcie jednak, że nie wystarczy kilka dni. Skuteczna probiotykoterapia powinna trwać minimum 3-6 miesięcy, aby jelito grube zostało odpowiednio skolonizowane. Trzeba do niej wracać także po chorobie, w okresie większego stresu, po każdym antybiotyku (antybiotyk to taka bomba atomowa dla mikrobioty).

    Potrzebujesz pomocy dietetyka – umów się na wizytę!

    Barbara Dąbrowska-Górska
    Autor

    Barbara Dąbrowska-Górska

    Dietetyk z powołania, z wyższym wykształceniem żywieniowym! Praca z Pacjentami daje mi ogromną satysfakcję. Wiem, że mam swój udział w dłuższym i lepszym życiu moich podopiecznych! Na co dzień piszę także bloga eksperckiego. Stworzyłam Pozytywną Dietetykę, pomagam odzyskać zdrową relację z ciałem. Napisz do mnie na adres e-mailowy: kontakt@barbaradabrowska.pl. Chcesz skorzystać z mojej pomocy? Zamów indywidualną dietę online. Umów się na konsultację online. Kup gotowe jadłospisy.

    Wszystkie wpisy autora Barbara Dąbrowska-Górska

    Zostaw komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.